De Master Passend Meesterschap wordt gegeven aan de Marnix Academie in Utrecht. Waarom zou je ervoor kiezen om de opleiding hier te volgen? Wij geven je alvast zes redenen:
✓ Bij ons leer je in kleine groepen. Dit houdt in dat jij persoonlijke aandacht krijgt, wat het studeren aanzienlijk zal vergemakkelijken.
✓ Jij wil je graag verder ontwikkelen, dus staat bij ons jouw persoonlijke ontwikkeling centraal. De kennis die je opdoet, kun je in veel gevallen toepassen binnen jouw school.
✓ Door de centrale ligging is de opleiding goed te bereiken.
✓ Je raakt makkelijker geïnspireerd door een nauwe samenwerking met je collega’s van andere scholen. (po, vo, mbo)
✓ Je kunt de master volgen met een Lerarenbeurs
In de opleiding krijg je kennis over onder andere ontwikkelingspsychologische theorieën, pedagogische stromingen, communicatietheorieën en onderzoeksvaardigheden. Een greep uit de onderwerpen die zoal aan bod komen: visie op gedrag en leren, werken vanuit het talentmodel, de leerlingen als partners in leren en onderzoek, oplossingsgerichte interventies in de klas, deep learning en systemisch denken; samenwerken.
Coachende leraar
De colleges, thema-netwerken, begeleide intervisie en begeleide leerkringen staan in het teken van de coachende leraar. De nadruk ligt op het verwerven van praktische vaardigheden om leerlingen te begeleiden in hun (leer)gedrag. Je leert hoe je samen met de leerlingen op zoek gaat naar hoe ze het beste kunnen leren. In het realiseren van goed onderwijs betrek je ook de sterke kanten van jezelf, van collega’s, ouders en externe betrokkenen. Je krijgt goed zicht op je eigen aandeel in de ontwikkeling van leerlingen en in de ontwikkeling naar een meer hoopvolle, inclusieve teamcultuur.
Onderzoekende houding
Naast een coachende leraar word je een educatieve onderzoeker in je eigen klas. In de opleiding is een onderzoekende houding daarom belangrijk. Je leert kijken naar jezelf, zodat je weet wat je goed doet en waarom je dat doet. Maar je herkent ook de punten waarin je jezelf kunt verbeteren.
Werkwijze
De Master Passend Meesterschap is praktijkgericht. Leervragen, dilemma’s en casuïstiek uit je eigen onderwijspraktijk neem je mee naar de opleiding en na gezamenlijk onderzoek neem je inzichten en ideeën mee terug naar de school en je groep.
Tijdens de lesdagen worden diverse werkvormen ingezet. Je kunt hierbij denken aan colleges, thema-netwerken, begeleide intervisie en begeleide leerkring. Opdrachten voer je uit in je eigen beroepspraktijk.
Mastergraad
De opleiding is geaccrediteerd door de NVAO. Je ontvangt de mastergraad Master of Education (MEd) als je de opleiding voldoende hebt afgerond.
Meer weten? Neem deel aan onze online voorlichtingsbijeenkomst.